Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

AUSTRALIA DAY 8 - BONDI BEACH

Krásné ráno z Austrálie. Dneska nás čekal výlet, na který jsem se těšila jako malé dítě. V plánu jsme totiž měli slavnou Bondi - Coogee walk. Procházka, přes pobřeží několika pláží, která je zakončená na té nejkrásnější pláži, která v Sydney je - Bondi beach.

Téměř každé velké letovisko u moře má svou významnou pláž. Copacabana v Riu de Janeiru, Waikiki beach na Honolulu, Venice beach v LA a nebo třeba Miami beach na Floridě. Sydney má také svou - Bondi beach. Nádherná pláž, která se nachází asi 7 km od centra města. Dá se sem dojet během 30 minut autobusem, který odjíždí co pět minut.

Výsledek obrázku pro bondi coogee walk

My jsme si pro svou návštěvu této pláže vybrali klasickou trasu, kterou absolvuje skoro každý turista, který sem dorazí. Jedná se o několik kilometrů dlouhou procházku z předměstí Coogee. Cesta nám zabrala necelé 2 hodiny, protože jsme se museli párkrát zastavit a prostě se několik minut kochat neodolatelným výhledem.

Jako první nás ovšem zastavilo nepěkné počasí. Podruhé, za tu dobu, co tu jsme, začalo pršet. Naštěstí takové počasí vydrželo pouze pár minut a my se mohly vydat na náš dnešní výlet.

Během cesty na nás čekalo několik nástrah. Průvodce nás varoval nepěkným terénem. Neustálé klesání na pláže následované stoupáním na vyhlídky. Na nejvyšší místo procházky jsme se dostaly celkem 2x. Tento nejvyšší bod byl celých 35 metrů nad mořem a tak veškeré naše obavy mohly jít stranou. :D

Nelekejte se našeho oblečení. I když svítí slunce a je tu příjemných 18 stupňů, u moře fouká velmi silný vítr, takže už byl čas vytáhnout mého oblíbeného kulicha a dát všem jasně najevo, jaký tým ukradl mé hokejové srdce. :D No vlastně se ani není čemu divit. Před pár dny jim tady začal březen, takže počasí by asi tak mohlo odpovídat. :D

Už od malička si pamatuji, že bylo mým velkým snem jednou bydlet v Sydney, nebo se sem jet aspoň podívat. Jedním z důvodů je právě Bondi beach a na ní se nacházející velmi elitní klub - Bondi Icebergs club. Jedná se o krásné zázemí s bazénem, ze kterého je výhled právě na tuto pláž. Členství v klubu je tak elitní, že ho mohou dostat pouze osoby s trvalým bydlištěm v Sydney, nebo se musíte znát osobně s nějakým členem klubu. A ani to není zárukou, že se z vás může stát člen. Během roku totiž musíte alespoň 3 neděle v měsíci navštívit klub a zůčastnit se pravidelných plaveckých závodů a to i během místní zimy, kdy tu teploty padají k 10 stupňům. Pokud se nemůžete zůčastnit, musíte psát zdlouhavý dopis, ve kterém vysvětlujete důvod své absence.

Po návštěvě tohoto pro mě bájného místa na nás už čekala samotná Bondi beach. Místo, kde se v roce 2000 konal turnaj v plážovém volejbale během olympiády v Sydney. Ročně sem dorazí několik set tisíc turistů a zdejší obyvatelé zde tráví spoustu volného času. I když bylo pouhých 16 stupňů, sebrala jsem veškerou svou odvahu, zula boty a šla jsem smočit nohy. Překvapivě voda nebyla vůbec studená, ba naopak. :)

Hned první den, co jsme procházely město, jsme šly v obchodním centru kolem restaurace, která nás velmi zaujala. Zákazník si na začátku vzal velkou kovovou mísu a do ní postupně nabíral různé suroviny. Zeleninu, nudle, maso a nakonec si vybral druh polévky. Vzhledem k tomu, že jsme byly v Austrálii první den, chtěly jsme zkusit něco místního a ne hned letět na asijskou kuchyni. Postupem času nám ale došlo, že tato kuchyně tu patří k nejoblíbenějším, protože takové restaurace tu najdete na každém rohu. A tak jsme se po chvilce studování vydaly dovnitř a začaly jsme nabírat různé suroviny a musím říct, že to byl zážitek. Doufám, že se sem ještě někdy stihneme vrátit. :)

To bude pro dnešek vše. Zase zítra! :)

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.