Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

AUSTRALIA DAY 14 - MARITIME MUSEUM

Ahojky všem! Vítám vás u posledního datovaného článku z Austrálie! Je dost možné, že pokud naše lety neměly žádné zpoždění, jsme už momentálně v Evropě!! Chtěla bych napsat ještě jeden článek po návratu do Čech, ale už mě asi znáte. Stále stříhám video z naší cesty do Japonska v roce 2016, takže uvidíme. :D 


Poslední den v Sydney jsme ponechaly pro návštěvu zdejšího mořského muzea. A mám pro vás spoustu fotek. 






Muzeum se nachází v přístavu a nabízí několik expozicí - stálou, kde se dozvíte spoustu zajímavostí o lodích a životě na moři, dále je tu expozice náhrdelníků původních obyvatel a venku několik lodí.



V dětské části se nachází i tato obří loď vyrobená z Lega. Jedná se o největší stavbu z těchto maličkých kostiček a její výroba trvala přibližně 650 hodin.



Zajímavostí je i tato loď, která je nejrychlejší na světě. Její maximální rychlostí je 530 km/h. Dokážete si představit fičet takovouhle rychlostí po vodě? Já teda moc ne. :D 


Během dopoledne jsme měly možnost si vyzkoušet VR - virtuální realitu. Během asi 30 minutového filmu jsme se dostali do přístavu na Antarktidě a plavali s tučňáky, zjistili, jak se zde žije zdejším výzkumníkům.


Následovala prohlídka již zmiňovaných šperků, které vyrábí zdejší domorodci. :)





V nejvrchnější části budovy mají i jeden vysloužilý vojenský vrtulník. Ten operoval 29 let a během této doby byl na misích v Íráku a na blízkém východě. Tento druh helikoptéry má přezdívku tigr a po konci jeho kariéry u letectva mu na záď vojáci krásně namalovaly vzor tygra. :)





Asi největším zážitkem pro mě ovšem byla návštěva vojenské ponorky. Tato ponorka je plně funkční a pěkně stará. Svou práci započala už během 2. světové války. Celkem se tu necházelo 68 členů posádky a zážitky měli asi dost pěkné. Sami posuďte, zda byste chtěli trávit 140 dní nepřežitě v takovémto prostředí bez možnosti vidět denní světlo.







Následovala zastávka na další válečné lodi. Hrozně se mi líbilo, že v celém muzeu dělala spousta dobrovolníků, většinou v důchodovém věku a měli neskutečný přehled o všech lodích. Kdykoliv se jich někdo zeptal na otázku, pohotově odpovídali a měli radost, že se mají o své znalosti s kým podělit.








Na závěr naší prohlídky jsem si vyzkoušela, jaké to je sedět na místě kapitána a poté jsem si lehla do jedné z postelí. Po pravdě, nekodážu si představit strávit v takovéto posteli jedinou noc. :D 



Během návštěvy jsme viděly i několik 3D filmů o naší planetě a byl to nádherný zážitěk. Škoda, že jsme neměly více času. 
To už bude z našeho výletu vše. Děkuji za čtení a za to, že nesoudíte můj pravopis. :D 
 Tak zase někdy naviděnou!! :) 
















Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.