Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

AUSTRALIA DAY 11 - BOTANICAL LOVE

Ahojky! Po včerejším velmi strohém článku o návštěvě botanické zahrady přichází dnes další článek tak trochu o ničem a asi se v něm dost budu opakovat.

Jelikož se nám včerejší pobyt v botanické zahradě nesmírně líbil, rozhodly jsme se pro její opětovnou návštěvu i dnes. Původní plán ovšem byl dosti jinačí. Měly jsme se vydat vlakem do několik kilometrů vzdáleného národního parku, jenže mamku trápilo koleno a včera jsme toho nachodily opravdu hodně, proto jsme se rozhodly výlet do Blue mountains o den odložit.

Pro dnešek jsme ovšem zvolily druhou verzi prohlídky - ranní a delší. Jak nám včera říkala naše průvodkyně Pamela, každý průvodce dělá prohlídku jinou a provede nás jiným zákoutím této rozlehlé zahrady. A měla pravdu. Ještě než jsme se dostavily na ranní exkurzi, prošly jsme značnou část samy a nemohly jsme si nevšimnout krásně položeného nového trávníku. :D

Jak už se dalo čekat, dnes byla prohlídka s jinou průvodkyní. Změnila se i velikost naší skupiny - bylo nás 10. Mezi nimi já s mamkou, pár lidí z Kalifornie, slečna z Indie, paní ze Sydney a pár z Walesu. Na začátku jsme se všichni seznámili a už jsme si to trajdali do první části. Pro naše překvapení všichni, až na paní že Sydney, věděli, kde se Česko nachází a dokonce měli i základní znalosti o naší zemi. (překvapilo mě to hlavně u Američanů, kteří si dost často myslí, že jsme část Ruska a když už Česko znají, jsou velmi překvapeni faktem, že Československá republika už několik desítek let neexistuje)
Naší první zastávkou byl nádherně kvetoucí strom Makadamie celolisté - původem z Austrálie a dnes hojně používaný na pěstování makadamových oříšků.

Jako další jsme se stejně jako včera zastavili u kávovníku, na kterém už šly krásně vidět plody. Průvodkyně říkala, že tu občas pár zrnek sklidí a upraží si z něj kávu. Ovšem prý není o co stát.

Následovala návštěva fíkovníku. Povídání zde bylo dost dlouhé a velmi zajímavé. První kolonizátoři žili hodně dlouho právě z plodů fíkovníku. Pro naše překvapení ovšem plody tohoto stormu - fíky, nejsou vůbec podobné těm, které najdeme dnes v obchodech. Ty, které běžně kupujeme jsou produktem dlouhého genetického šlechtění. Původní fíky jsou veliké asi jen jako nehet od malíčku. Také jsme navštívili největší druh fíkovníku na světě.

Teď tu pro vás mám takový kvíz. Poznáte rostlinu na další fotce? Známe ji všichni a určitě jste ji alespoň jednou v životě ochutnali. :)

Kdo nepoznal stejně jako my, jedná se o zázvor. Má nádherné květy a roste do výšky několika metrů. Ze spodu jsou jeho listy nádherně sametové a velmi příjemné na pohlazení.

Během poslední zastávky v zahradě jsme měli možnost vidět jarní rozkvetlou část a ta stála za to. :)

Po návštěvě v botanické zahradě jsme měly v plánu zajít do budovy bývalého guvernéra, pro vstup je ovšem potřeba se prokázat buď cestovním pasem nebo aspoň občanským průkazem. My jsme u sebe ani jedno neměly, tak jsme musely změnit plán. Alternativou tedy byla návštěva radnice, kde mají vedené prohlídky po budově. Najdete tu například největší varhany na světě - ano, na radnici a ne v kostele. Docela zvláštní. Dorazily jsme na místo, kde jsme ovšem zjistily, že se tu v neděli běží maraton a dnes, zrovna dnes, tu mají zahajovací večírek k této akci, takže je budova pro veřejnost uzavřená. :D Proto jsme šly nakupovat zbytek dárků. Radnici jsem tedy aspoň nafotila z venku. :)

To bude pro dnešek vše. Zítra jedeme na zmiňovaný výlet do národního parku, tak se uvidíme u dalšího článku. Zatím pa! :)

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.