Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

CALIFORNIA DAY 6 - PŘESUN MEZI PARKY

Dobré ráno! Dnes ráno nás opět čekal další přesun. Hned po snídani tak balíme věci z naší super chatky a vydáváme se asi naposledy směr Yosemitský národní park. Včera se nám bohužel nepodařilo dostat se na jeden z hlavních vyhlídkových bodů, tak doufáme, že dneska budeme mít větší úspěch.

Do parku vjíždíme stejně, jako den před tím, jižní branou a po několika kilometrech zjišťujeme, že dneska budeme mít štěstí. Cesta na vyhlídku s názvem Glacier point je úplně nová po rekonstrukci. Byla zavřená skoro dva roky a tak máme to štěstí, že se po ni můžeme projet mezi prvními auty.

Už během cesty na samotnou vyhlídku nás vítají neskutečná panoramata a tak musíme několikrát zastavovat a kochat se. Takovéhle zastávky během jízdy tady v parku mají Američané dobře vymyšlené. Vždy po několika kilometrech najdeme na krajnici odpočivadlo - převážně na místě, kde za to opravdu stojí zastavit.

Na vyhlídku dojíždíme během oběda, protože jsme čekaly opravdu dlouhou dobu před vjezdem do parku - dnes je totiž v americe svátek dne veteránů, takže si hodně lidí vzalo volno a vyrazilo za přírodou. Když tedy parkujeme u hlavního cíle dne, je parkoviště už témeř plné. Nejvíc mě zde zaujaly kontejnery, které chrání jídlo před medvědy. Je jich tu opravdu spousta - něco kolem 500 jedinců. Všichni lidé mají povinnost veškeré jídlo, pití a kosmetiku uložit do těchto kontejnerů, aby nedošlo k poškození auta medvědem. Nikdo to tady nedělá, jelikož se všichni uklidňují tím, že už medvědi ulehli ke spánku, což není až tak pravda, ale budeme dělat, že to tak opravdu je.

Když docházíme k samému výhledu uvědomujeme si, jaké štěstí máme, že byla silnice už dnes otevřená a my máme tu možnost se sem podívat. No posuďte sami. Za ten výhled to rozhodně stojí.

Poté už nás čeká téměř čtyři hodiny dlouhý přesun na jih do dalšího národního parku. Během cesty ještě stavíme párkrát na poslední výhledy na Yosemitský národní park a kolem večeře přijíždíme do úplného zapadákova, kde budeme až do pondělního rána.

Jen pro představu, bydlíme teď ve městě, které je v samém podhůří Sierra Nevady, co má asi 50 domů a z toho je tak tři čtvrtě obytných karavanů, takže jsme opravdu rády, že máme to, co máme. Pro dnešek to už bude vše, ozvu se zase zítra. :)

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.