Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

CALIFORNIA DAY 14 - KALIFORNSKÉ MUZEUM VĚDY A NHL

 Krásné dobré ráno do Čech. Vítám vás u posledního článku z našeho dobrodružství po Kalifornii. Hned ráno jsme vyrazili odevzdat auto zpět do půjčovny. Ach, jak se mi po něm bude stýskat. Na to, že jsem si stěžovala, jak mi vadí, že je velký, ke konci jsem si na něj hrozně zvykla a už jsem na sebe zvědavá, jak se mi bude řídit s malým autem po Česku a ještě navíc zase s manuální převodovkou. No asi se zase budu muset učit zpět. :D

Po vrácení auta jsme se vydali do Kalifornského centra vědy - muzea, které se nachází na kampusu slavné USC (University of Southern Califonia). Většina muzeí, které v Los Angeles navštěvujeme jsou bezplatná, přijímají pouze dobrovolné donace, což velmi oceňujeme vzhledem k našemu docela velkému problému s nakupováním ve státech :D 







Cestou zjišťujeme, že se hned na sousedním stadiónu bude hrát městské derby univerzit v americkém fotbale a tak potkáváme nespočet fanoušků všech věkových kategorií oděných do barev své univerzity. Zápas se hraje na takovém menším stadiónu, který má kapacitu jenom něco málo kolem 70 tisíc diváků a je beznadějně vyprodaný. Asi tolik ke zdejšímu zájmu o univerzitní sporty. 
V muzeu se nachází několik expozicí na téma vesmír, lidské tělo, akvárium, ochrana přírody a planeta země. Svou cestu muzeem začínáme ve vesmírné části, kde se kocháme například ovládacím centrem z dílny NASA nebo samotným raketoplánem Endeavour, který se podíval 25 krát do vesmíru. Samotný přesun raketoplánu do muzea trval několik týdnů a pak i přes 70 hodin přes celé město Los Angeles, o čemž je natočený krásný časosběr, který zde také promítají. Jen pro porovnání sem vkládám foto, kde pod raketoplánem stojím. To abyste si mohli představit, jak je obrovský.






Po prohlídce raketoplánu se vydáváme do dalšího křídla muzea, které je věnované lidskému tělu, to je něco pro mě. Nachází se zde i největší simulátor lidského těla na světě, který měří bez mála 15 a půl metrů. Každých třicet minut tu zde pouští show, kde dětem krásně vysvětlují, jak fungují některé části těla. Dále je zde expozice věnovaná rozmnožování a také udržitelnosti lidské populace a o nemocech.







Během návštěvy také jdeme do malého akvária, které je rozděleno do několika částí a pak také ještě do místního IMAX kina, kde jsme si zaplatili dva filmy - Hluboký vesmír a Ostrov lemurů. Oba filmy jsme si moc užili. Poté se už vydáváme rychle domů, kde musíme odhodit věci a směřovat zase na druhou stranu města do hokejové arény na zápas NHL.



Hokejová NHL to je sláva pro všechny zúčastněné. Já jsem letos šla na již čtvrtý zápas a pro mamku to byl její první v životě. Hokej jako takový byl moc hezký, naštěstí nám padlo hodně gólů a na straně Los Angeles Kings se prosadil i Kevin Fiala - hráč s českými rodiči reprezentující Švýcarsko. V porovnáním s NBA to nebyla taková show a také bylo na zápase o hodně míň lidí, nevím, jestli to bylo předchozím utkáním univerzitního fotbalu, nebo jestli tady NHL fanoušky moc netáhne, nicméně my jsme si zápas moc užili.








Vzhledem k tomu, že nás poslední den čeká už jenom balení, úklid, přesun na letiště a odlet, je tohle můj poslední článek. Jsem moc ráda, že jsem vám mohla aspoň trochu přiblížit naše dobrodružství a že jste si mohli prohlídnout alespoň část fotek, co jsem zde pořídila. Děkuji za čtení, za nekomentování mých pravopisných chyb, kterých tu bylo opět milión a doufám, že se zase brzy uvidíme u dalšího dobrodružství.

Díky moc! 

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.