Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

CALIFORNIA DAY 11 - MAMUTI A BASKETBAL

Dobré ráno, alespoň my jsme to tak teda měli. Začali jsme snídaní v místním řetězci občerstvení, který se specializuje na palačinky. Jejich menu bylo teda něco neskutečného. Vůbec nešlo poznat, že je to podnik, který se specializuje na snídaně. Menu mělo asi 15 stránek, kde jsme si mohli vybrat, co nám hrdlo ráčí.

Já jsem si vybrala toust s vejcem benedikt a slaninou a mamka si dala toust s vejcem benedikt a grilovanou zeleninou. Tímto zdravím našeho zpěváka Bena a přidávám pořádnou dávku jídla, jak bylo přáním! :) Poté jsme si ještě dali vyhlášené palačinky s jahodami a banánem. K tomu všemu nechybělo samozřejmě ani ledové kafe a jelikož zde jsou ještě dozvuky Halloweenu a podzimní sezóny, byla káva dýňová.

Vzhledem k tomu, že nás dneska nečekala hezká předpověď počasí, vydaly jsme se na návštěvu prvního muzea. La Brea Tar Pits museum, které je jen kousek od našeho hotelu. Nachází se v rozsáhlém parku bohatém na naleziště ropy a asfaltového dehtu. Ten se projevuje tak, že vytváří jámy, na jejichž povrchu je právě dehet, který v letních měsících utváří táhlou hmotu, která lákala jak predátory, tak i ostatní obyvatele tohoto území.

Ve venkovní části se nachází několik jam, které byly postupně prozkoumávány a byly z nich odebírány jednotlivé kostry zvířat z doby ledové. V jedné z jam se dokonce našlo i několik koster mamutů. Zajímavostí je i mimo jiné to, že se na tomto malém území našlo celkem přes 1600 koster tygra šavlozubého. Asi tak velká past to pro ně byla. V muzeu si i můžete vyzkoušet, jaké to je vytáhnout si z této lepivé hmoty jedno kilo železa a není to žádná hračka.

V muzeu se dokonce nachází i laboratoř, ve které pracují desítky zaměstnanců a dobrovolníku, kteří zpracovávají pozůstatky, které se každý den do muzea dodají z venkovních vykopávek. Celkem už bylo nalezeno přes 3,5 miliónu kostí a pozůstatků. Po procházce vnitřní částí muzea jsme ještě navštívily 3D kino, kde akorát promítali dokument o poslední době ledové a poté jsme zavítaly do venkovní části, kde lze nahlédnout přímo na práci archeologů.

Po návštěvě muzea jsme se ještě zastavily na prohlídku nedalekého vyhlášeného tržiště.

Na závěr dne nás pak čekal jeden z vrcholů naší dovolené - můj i mamky první zápas NBA: Los Angeles Lakers vs Sacramento Kings. A to byla show. Bohužel jsem byla tak zabraná do hry, že jsem skoro nic nevyfotila, tak aspoň přikládám něco z před zápasu. A taky naše občerstvení. Budu se na vás zase těšit zítra. :)

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.