Skip to main content

About

My photo
MarttuSha71
Marťa || CZE - KV, PRG || Traveler || Daydreamer || USA 14,16,17,18,23 || Japan 16 || Sri Lanka 18 || Australia 19 || Nurse ||

CALIFORNIA DAY 12 - GETTY CENTER A SANTA MONICA

Dobré ráno, dnešní den jsme započaly návštěvou Getty centra - ohromného kampusu několika vil, ve kterých sídlí asi nejbohatší nadace, která shromažďuje umělecká díla. Hned nad parkovištěm se nachází zastávka krásné tramvaje, která nás vyvezla ke vstupu.

Hned po vchodu dovnitř jsme ovšem zjistili, že muzeum není vůbec dobře navigované a že se v něm asi budeme trochu ztrácet. Naštěstí jsme se po několika minutách alespoň trochu zorientovali a vydali se směrem evropského umění.

Osud nám dneska hodně přál, hned asi ve třetí místnosti objevujeme obrazy mého nejmilovanějšího Moneta a rovnou jeden z mých nejoblíbenějších. Jedná se o obraz ze série maleb Rouenské katedrály a tak trávíme několik minut prohlídkou ostatních impresionistických maleb. Vystaveny tu jsou kousky od Moneta, Van Gogha a dalších umělců této etapy.

Po prohlídce maleb jsme se chtěli podívat i do rozsáhlých zahrad, které ovšem bohužel zrovna byly zavřené, tak jsme byly odkázané na návštěvu místního obchůdku a to byla velká chyba. K naší smůle zde byla spousta věcí, které jsme nutně potřebovaly a tak jsem si mimo jiné odnesla knihu o životě a kompletním díle Clauda Moneta, kalendář s jeho kresbami, kopii zde vystavované Rouenské katedrály, záložku, pin na batoh a asi dalších dvacet tisíc krámů. Poté už sjíždíme zpět k parkovišti a koukáme na jednu z místních menších 6 proudých dálnic.

Naše další cesta je na pláž a molo v Santa Monice. Cesta sem nám trvá ovšem o něco dýl, jelikož se ještě stavujeme v mojí oblíbené burgrárně Five guys. Na pláž tedy přijíždíme až kolem jedné a je znát, že je tu už docela dost lidí. Američané a hlavně zdejší turisti totiž nevstávají úplně brzo a je tomu i přizpůsobené okolí. Spousta krámků a muzeí otevírá klidně až v deset nebo jedenáct hodin a tak jsme na spoustě míst první. Na molu nás vítá jeden z nejteplejších dní za dobu, co jsme v Kalifornii a tak opocené procházíme přes celé molo a já pak jdu zkusit smočit nohy do oceánu. Nejdříve to vypadlo nadějně, ale po chvíli si všímám, že ve vodě témeř nikdo není a všechno mělo své vysvětlení. Voda byla naprosto ledová a tak jsem v ní vydržela jen pár minut.

Na závěr už tak našlapaného dne zjišťujeme, že jedno z muzeí, které bylo beznadějně vyprodané (i když má vstup zadarmo) uvolnilo ještě několik míst volných na návštěvu pro dnešní den a tak rychle odhazujeme věci na hotelu a míříme zpět do centra města. The Broad je nedávno otevřené muzeum moderního umění, kterého ovšem nejsem až takový fanoušek, nicméně se zde nachází několik děl od známých umělců, které by měl jednou za život vidět asi každý. Najdete zde obrazy a díla od Andy Warhola, Jeffa Koonse, Jeana Michela Basquiata a dalších moderních tvůrců. Mimo jiné se zde nachází i vyhlášená místnost s nekonečnými zrcadly od Yayoi Kusamy.

Cestou domů z metra ještě procházíme kolem super klasického amerického kina, kde akorát promítají filmy. To bude pro dnešek vše. Těším se na vás zase zítra. :)

Comments

Popular posts from this blog

JAPONSKO DEN 1&2 - CESTA

Jelikož mám hodně kamarádů a členů rodiny doma v České republice a spousta z nich mi píše o fotky a informace z našeho malého dobrodružství po ostrovech země vycházejícího slunce, rozhodla jsem se psát malé příspěvky o našich aktivitách sem na můj blog. Tak vzhůru do toho! :) Jinak se všem velmi omlouvám za mojí GRAMATIKU! Píšu jako prase, já vím! :D :D

USA DEN 20 - AMERICKÝ LIBRÁČ

JAPONSKO DEN 8 - CÍSAŘSKÝ PALÁC PODRUHÉ

Den 8 - Císařský palác podruhé Jsme to ale holky šikovné. Všechno důležité jsme totiž v Tokiu stihly projít za 7 dní a tak připadaly v úvahu všelijaké návrhy, kam se poslední den v hlavním městě Japonska vydat. Jako vítěz se nakonec ukázal Císařský palác. Když jsme u něj byly naposled, pěkně jsme zmokly.